Īsā rokasgrāmata par krāsu psiholoģiju mārketingā

Ir palielinājusies interese par dažādiem pētījumiem krāsu psiholoģija – mārketingā un zīmolu veidošanā. Padomājiet par to, kāda bija pēdējā lieta, ko jūs nopirkāt no konkrēta zīmola. Vai jūs joprojām varat atcerēties logotipa krāsu? Pastāv liela iespēja, ka jūs joprojām atceraties, un varbūt jūs varat to skaidrāk atcerēties nekā šīs lietas cenu. 

Ir pagājuši tie laiki, kad krāsu teorija, paletes un krāsu spaiņi ir domāti tikai tiem, kas atrodas mākslas jomā. Tagad vairāk nekā jebkad agrāk visiem, kuri ir iesaistīti mārketingā, vajadzētu mācīties un izprast krāsu pamatus. Tas ir iemesls, kāpēc ir svarīgi, lai jūs zināt par krāsu psiholoģiju un tās pozitīvo un negatīvo ietekmi uz jūsu mārketingā ieliktajām pūlēm.

Kas ir krāsu psiholoģija?

Krāsu psiholoģija ir pētniecība par krāsām. Precīzāk, tas ir pētījums par to, kā konkrētas krāsas, nokrāsas un ēnas ietekmē cilvēkus un viņu jūtas vai emocijas. Vienkāršāk sakot, tas ir pētījums par to, kā krāsas var likt jums justies. Tagad tā ir pieaugoša krāsu kontrole, kas kļūst arvien noderīgāka mārketinga, dizaina un zīmolu izveidošanas jomā. 

Krāsu psiholoģija - mārketingā
Krāsu psiholoģija tiek izmantota visos reklāmas aspektos

Tas ir pētījums vai aspekts, kā cilvēka smadzenes var uztvert to, ko jūsu acis vizualizē. Kad smadzenes redz konkrētu krāsu, kā šī krāsa tiek tulkota visā ķermenī? Kāda veida ietekme šai krāsai ir uz cilvēka domām, idejām, darbībām un emocijām?

Tas ir tieši tas, ko krāsu psiholoģija cer izpētīt un saprast. 

Jūs, iespējams, to neapzināsieties, bet krāsai ir izšķiroša nozīme tam, ko jūs izlemsiet darīt konkrētajā situācijā. Krāsas liek jums justies un domāt dažādos veidos. Kā patērētājam krāsu psiholoģijai mārketingā ir unikāls veids, kā mudināt dažādu darbību veikšanu, piemēram, iegādāties produktus, reklāmas produktu iegāde, pierakstīties uz akcijām un izvēlēties konkrētus zīmolus citu vietā.  

Katrai krāsai ir sava personība, pirms tā izraisa noteiktu emociju jūsos. Tas ir tas, ko krāsu psiholoģijas eksperti ir sapratuši. Krāsām ir sava personība, kas savukārt var ietekmēt arī jūs. Katra krāsa var izvilināt noteiktu emociju no skatītājiem. 

Tā nav grūti izprotama zinātne, kā to visi gaida, bet daži pētījumi atbalsta šos apgalvojumus. Ir pierādīts, ka krāsas patiešām ietekmē veidu, kā produkti un zīmoli, un krāsu izvēle zīmolā lielā mērā balstās uz krāsu piemērotību. 

Krāsas ir svarīgas un tas nav noslēpums patērētājiem, pat ja tas ir tikai saprotams zemapziņas līmenī. 

Tomēr, kādas ir katras krāsas raksturs un kādas emocijas tās izraisa patērētājos? 

Zemāk varat apskatīt dažas pamatkrāsas rakstura īpašības un kādas emocijas tās izraida parētētājos: 

Melns

Melnā krāsa ir kontrastējoša un spēcīga krāsa, ko izmanto, lai pārdotu augstas klases produktus. Izsmalcinātība, loģiskums, elegance, autoritāte, drošības un varas izjūta ir pozitīvas emocijas, ko šī krāsa izraisa, kamēr negatīvās emocijas ir depresija, apspiešana, sēras, smaguma izjūta un aukstums. Daži zīmoli, kas izmanto šo mūžīgo krāsu, ir L’Oréal, Nespresso, The New York Times un Nike

T-krekli dažādās krāsās
T-krekli dažādās krāsās

Zils

Miers, drošība, rāmums, loģika, lojalitāte un uzticība ir zilās krāsas pozitīvās emocijas, bet negatīvās ir nedraudzīgums, neuzkrītošums, vienaldzības un bezemociju sajūtas. Zilā krāsa var nomierināt prātu un to bieži izmanto Feng Shui un interjera dizainā. Šī ir krāsa, ko izmanto zīmoli, kas pārvalda svarīgu un personisku informāciju, piemēram, LinkedIn un American Express. 

YouTube video
Video: Zilās krāsas zīmols – atklājiet zilās krāsas nozīmi biznesā

Brūns 

Brūnā krāsa tiek attēlota kā ar dabu un zemi saistīta krāsa, ko parasti var novērot uz pārtikas iepakojumiem, kas norāda uz videi draudzīgu, dabisku un bioloģisku pārtiku. Šīs krāsas pozitīvās emocijas ietver izsmalcinātību, drošības sajūtu, izturību un uzticamību. Izolācija, skumjas un vientulība ir dažas no negatīvajām emocijām, kas saistītas ar šo krāsu. Hershey’s, JP Morgan Chase un UPS ir zīmoli, kas izmanto brūno krāsu savos logotipos, formas tērpos un reklāmās. 

Zaļš 

Zaļš ir krāsa uz ko ir viegli skatīties un simbolizē dabu un dzīvi. Tas ir cieši saistīts ar varu un bagātību, piemēram, ekonomikā, militāros dienestos un bankās. Šīs krāsas pozitīvās emocijas ietver harmoniju, līdzsvaru, izaugsmi, veselību, dabu, labklājību un cerību, bet negatīvās emocijas ir materiālisms, skaudība, garlaicība un īpašnieciskuma izjūta. To bieži izmanto uz vidi orientētiem uzņēmumiem un veselības zīmoliem, piemēram, Animal Planet, Whole Foods un John Deere. 

Zelts

Zelts ir saistīts ar pozitīvām emocijām, tostarp panākumiem, līdzjūtību, gudrību, optimismu un valdzinājumu. Negatīvās emocijas, kas tiek saistītas ar zeltu, ir viltīgums, prasīgums un egocentriskums. Šī krāsa nozīmē bagātību lielākajā daļā kultūru visā pasaulē un parasti ir saistīta ar reliģiju un karalisko cēlumu. Zelts ir arī krāsa, kas pārstāv pirmo vietu konkurējošos pasākumos, piemēram, sportā. Augstas klases uzņēmumi, piemēram, Porsche, Versace un Rolex, savos produktos un logotipā izmanto zelta krāsu. 

Fuksīns vai rozā

Fuksīna vai rozā ir krāsa, ko visbiežāk izmanto jauniešu un sievišķības attēlošanai. Tas tiek arī saistīts ar komfortu un cerību. Rozā ir saistīta ar pozitīvām emocijām, piemēram, kaislību, savdabību, radošumu un inovāciju. Nekaunīgums, dumpinieciskums, impulsivitāte, un izšķērdība ir negatīvās emocijas, ko rada fuksīna krāsa. Victoria’s Secret, Cosmopolitan avīze un Barbie ir slavenākie zīmoli, kur tiek izmantota fuksīna jeb magenta krāsa. 

Oranžs 

Oranžs rada mājīgas un siltas izjūtas. Pozitīvās emocijas, ko šī krāsa izraisa, ietver draudzīgumu, uzticību, jautrību, enerģiju, inovāciju, mīļumu, drosmi un vitalitāti. Ar to saistītās negatīvās emocijas ir slinkums, neauglība, nezināšana un vilšanās. Daži sporta komandas talismani izmanto oranžu krāsu, jo tas izstaro enerģiju un motivāciju. 

Violets 

Bagātība, tēlainība, mistika, izsmalcinātība, garīgums un gudrība ir dažas no pozitīvajām emocijām, kas saistītas ar violeto krāsu. Negatīvās emocijas ir sāpes, briesmu izjūta, nedraudzīgums, agresija un naidīgums. To parasti izmanto luksusa zīmolos un karaliskās ģimenēs, lai pozicionētu sevi kā prestižu personību. Violetā krāsa tiek izmantota reklāmās un logotipos ar konditorejas zīmoliem, piemēram, Milka un Cadbury. 

Sarkans 

Sarkanā krāsa rada zināmu steigu sajūtu un ir saistīta arī ar kustību, piemēram, asinsspiedienu un sirdsdarbības ātrumu. Vara, uztraukums, kaislība, bezbailība un enerģija ir pozitīvās emocijas, ko šī krāsa izraisa, bet negatīvās ir sāpes, briesmu izjūta, naidīgums, agresija, nedraudzīgums. 

Iepazīstoties ar psiholoģijas krāsu mārketingā, jūs varat izmantot krāsu spēku tās pilnā apjomā un izmantot to savā labā.

Ziņas no tās pašas kategorijas:

    Nav atrasts

This article was written by admin