Mūsdienu vieglo automobiļu, apvidus automobiļu un kravas automobiļu balstiekārtas un stūres sistēmas pilda vairākas funkcijas, sākot no navigācijas dažādos ceļa apstākļos un beidzot ar transportlīdzekļa novirzīšanu vēlamajā virzienā. Stūres statnim šajā procesā ir izšķiroša nozīme.
Taču, tāpat kā jebkuras citas detaļas, arī šīs kolonnas kalpo visu mūžu. Kā jūs uzzināsiet, vai jūsu kolonna jau nedarbojas vai sabojājas? Lūk, dažas pazīmes, kam jāpievērš uzmanība:
Satura rādītājs
Slīpēšanas vai klikšķināšanas skaņas, griežot stūres ratu
Ja katru reizi, pagriežot stūres ratu, dzirdat slīpēšanu, klikšķināšanu, čīkstēšanu vai čīkstēšanu, iespējams, ka to izraisa stūres statņa gultņi vai iekšējie zobrati. Šī problēma bieži vien rodas laika gaitā, tāpēc ir iespējams, ka jūs to dzirdēsiet laiku pa laikam.
Bet, ja problēma rodas visu laiku, stūrējot, iespējams, vēlaties, lai mehāniķis problēmu pārbauda ātrāk nekā vēlāk, jo nekad nav droši braukt, ja jūsu transportlīdzekļa stūres statnis jau ir bojāts.
Stūres slīpēšanas funkcija atsakās bloķēties
Pagriešanas funkcija ir viena no ērtākajām stūres rata daļām, kas ļauj autovadītājiem iestatīt stūres novietojumu un leņķi, lai nodrošinātu lielāku komfortu vai efektīvāku vadību. Funkcijas ieslēgšana ļauj stūres ritenim brīvi kustēties, taču galu galā tam ir jāfiksējas savā vietā. Tā nodrošina, ka stūres rats braukšanas laikā būs stabils un atradīsies jums piemērotākajā leņķī un augstumā.
Taču, ja stūres rats netiek bloķēts, tas ir steidzams brīdinājuma signāls, ka kaut kas nav kārtībā ar pašu stūres statni vai kādu no daudzajām tās sastāvdaļām. Nekad nebrauciet ar transportlīdzekli, lai kas notiktu, tiklīdz pamanāt šo problēmu. Nebloķēts stūres rats var radīt potenciāli bīstamu situāciju. Nekavējoties izsauciet mehāniķi, lai pārbaudītu un novērstu problēmu.
Stūres rats neatgriežas atpakaļ uz centru
Kad vadāt transportlīdzekli, tā stūres ratam pēc pagrieziena veikšanas automātiski jāatgriežas centra vai nulles grādu līmenī. Tā ir drošības funkcija, kas ieviesta ar stūres pastiprinātāju.
Ja, atlaižot stūres ratu, stūres rats automātiski neatgriežas vidū, tas, visticamāk, ir saistīts ar bloķēšanos stūres statnī vai salūzušu pārnesumkārbu blokā. Lai kas tas arī nebūtu, šī problēma ir nekavējoties jāpārbauda un jānovērš profesionālu mehāniķu uzmanības lokā.
Stūres rata raupja darbība
Stūres pastiprinātāja komponenti šodien ir paredzēti vienmērīgai un nevainojamai darbībai. Ja stūres rats ir raupjš katru reizi, kad veicat pagriezienu, vai, pagriežot stūri, ir jūtams zināms grūdiens, problēma bieži vien ir saistīta ar ierobežojumiem stūres statnī. Kolonnas iekšpusē atrodas vairākas blīves un zobrati, kas palīdz stūres sistēmai darboties pareizi.
Tā kā kolonnā var iekļūt putekļi, netīrumi un gruži, iekšā var iekrist priekšmeti, bloķējot zobratu raitu darbību. Tiklīdz pamanāt šo problēmu, sazinieties ar mehāniķi, lai pārbaudītu stūres statni un nekavējoties to salabotu.